Retur- och avbokningspolicy
Är du inte nöjd med din beställning?
Vi vill gärna veta vad vi kan göra bättre!
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter mottagandet, förutsatt att den är oanvänd, eller skicka oss ett foto som visar att produkten är defekt. Vi kommer att bekräfta fotot och i de flesta fall kan vi lösa ditt problem utan återbetalning. Vi ser till att dina pengar återbetalas till ditt konto inom fem arbetsdagar efter mottagandet av din beställning, eller låter vår kundtjänst bekräfta fotot.
Viktigt: Skönhetsprodukter och artiklar som köpts under rea kan inte returneras.
Returer per post
Du har 14 dagar på dig efter mottagandet av din beställning att byta en produkt till en annan storlek/färg eller begära återbetalning om den har levererats till ett paketcenter i din närhet.
1. KONTAKTA info@ledora.se
Kontakta oss först via e-post för att få returadressen. Eftersom vi har flera distributionscenter måste vi fastställa vilket center ditt paket kommer från baserat på anledningen till returen.
2. LÄMNA IN LEVERANSKVITTOT.
Packa produkten så säkert som möjligt i originalförpackningen och bifoga en lapp med ditt ordernummer. Som avsändare är du ansvarig för returfrakten. Be därför alltid DHL om en spårningskod när du skickar tillbaka paketet. Efter att du har skickat paketet, kontakta oss via info@ledora.se om du vill ha en återbetalning eller en annan storlek/färg.
Observera: Vårt huvudkontor ligger i Kina. Tänk därför på att du måste skicka ditt paket till vår leverantör (som ligger i Asien) när du returnerar produkten.
3. FRAKT
Gå till närmaste paketcenter (postkontor eller paketbutik) och skicka tillbaka ditt paket.
Så snart produkten anländer till vårt lager kommer storleken/färgen att ändras så snart som möjligt eller så kommer en återbetalning att ordnas.
Avbokningar
För att avboka en beställning, kontakta oss omedelbart: info@ledora.se. Om du avbokar ditt köp inom 24 timmar kan vi återbetala dina pengar utan villkor. Annars måste varorna skickas tillbaka till oss så snart de har anlänt till dig.
Fraktkostnader
Det är kundens ansvar att betala eventuella fraktkostnader vid returnering av en produkt. Dessa kostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning för ditt köp kommer fraktkostnaderna att dras av från detta belopp.
Tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig beror till stor del på var du bor.
Vi rekommenderar alltid att du använder en spårbar frakttjänst eller fraktförsäkring!